Welkom op mijn muzische blog!

Welkom op mijn muzische blog!



Ik ben Chloƫ, een derdejaarsstudente leerkracht lager onderwijs.

Via deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van mijn muzische ervaringen in functie van de module 'muzische school', die dit jaar in het thema van 'opera' staat.

Zo kan je meegenieten en je muzisch laten inspireren...

dinsdag 4 januari 2011

Muzische workshops: dag 2

maskers maken
We begonnen deze dag in het beeldlokaal. Ik vond het fijn om hier nog eens te zijn, want dit was van vorig schooljaar geleden. We hadden een foto van onszelf moeten meebrengen en deze moesten we (deels) overtekenen op een stuk karton. Vervolgens mochten we een persoonlijk masker maken. Zoals meestal kregen we veel vrijheid en mochten we onze fantasie de vrije loop laten gaan.
Ik heb gekozen voor een masker uit te tijd van Lodewijk XIVe omdat ik de kapsels in die tijd heel bombastische en knap vind.
Dit makser zullen we in Dworp op het gemaskerd bal dragen bij het binnenkomen.



theatraal acteren
Ik had verwacht dat we tijdens deze workshop zelf stukjes toneel zouden spelen, maar dit was niet zo. We kregen een liedje van Deus en daarop moesten we theatrale bewegingen in verband met de opera van Antwerpen maken. Uiteindelijk had aan het einde van de dag elke groep een eigen liedje met een toonmoment. Dit kunnen we in Dworp misschien gebruiken.


vertellen op muziek
Hoewel ikzelf veel waarde hecht aan het vertellen aan kinderen, kon ik jammer genoeg niet aanwezig zijn bij deze sessie.
Rillend van de koorts ben ik dan maar in mijn bed gekropen en heb ik in een hele diepe slaap gedroomd over hoe ik het verhaal van Semiramide vertelde op de mooie klanken van de bijhorende muziek.. aan mijn oma.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten