Welkom op mijn muzische blog!

Welkom op mijn muzische blog!



Ik ben Chloë, een derdejaarsstudente leerkracht lager onderwijs.

Via deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van mijn muzische ervaringen in functie van de module 'muzische school', die dit jaar in het thema van 'opera' staat.

Zo kan je meegenieten en je muzisch laten inspireren...

dinsdag 4 januari 2011

Concert Clouseau - De laatste ronde @ sportpaleis

Terwijl we een hele tijd geleden aan het bespreken waren wanneer we naar Milc Inc. zouden gaan kijken in het sportpaleis, beslisten we tegelijkertijd dat we nog eens naar Clouseau wilden gaan kijken. Het was de laatste keer voor enige tijd en dat konden we toch niet missen?

 
Ik was reeds 2 keer naar Clouseau gaan kijken in het sportpaleis, maar dit was al enkele jaren geleden.
Nu was het weer zover: de avond brak aan en op een overdrukke tram gingen we richting sportpaleis. Ik had er zin in! Clouseau, das pure ontspanning: luidkeels meezingen en volop genieten van de sfeer.


En zo was het ook. Vanaf de eerste seconde was de toon gezet en zat de sfeer er goed in! We hadden voor staanplaatsen gekozen omdat we toch niet op onze stoel zouden kunnen blijven zitten en bovendien ervaar je de sfeer des te meer wanneer je te midden van het publiek staat. Toch hadden we hiervan even spijt tijdens het tweede deel van het concert. Clouseau had er dit jaar voor gekozen om tijdens het tweede deel te zingen op een bewegend podium tussen het publiek. Dit zag er waarschijnlijk heel knap en spectaculair uit voor de mensen in de zaal die zitplaatsen hadden, maar voor ons was dit minder leuk. We werden naar achteren geduwd (lees: geplet) door een haag van security-mensen omdat het podium recht op ons afkwam. De mensen achter ons hadden dit echter niet zo goed begrepen en bleven weerstand beiden waardoor wij heel even tot moes geplet werden. Dit was jammer want zo misten we net het lied waarbij Koen het dichtse bij ons stond om te zingen. Gelukkig was de eerste podiumverschuiving de ergste en verliepen de overige verschuivingen net iets vlotter.


In plaats van 'bis'-nummers had Clouseau dit jaar gekozen voor een derde deel. En niet zomaar een derde deel! Mét Bart Peeters én Jan Leyers én Natalia: ambiance verzekerd!
Het dak vloog er bijna af en ook mijn stem begon hier enige tekenen van heesheid te vertonen. Maar dit was het zeker waard!
Het was een ontzettend leuke en gezellige avond met de meiden en ik heb er enorm van genoten!


Danku Clouseau (en band en Bart Peeters en Jan Leyers en Natalia) !


Wilt u Koen van het podium zien vallen? Bekijk dan volgend filmpje!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten